Reputation Management

En del af Generelle Artikler | Skrevet af blucher

I langt de fleste tilfælde er det smartere at forebygge end at helbrede. De fleste er enige om at det er sundere for kroppen, at forebygge solens stråler, end at råde bod på skaden efterfølgende med solcreme. Det samme gælder din virksomheds omdømme eller dit personlige omdømme: det er sundere at forebygge!
Reputation Management - en betegnelse der er blevet et buzzord siden at Stein Bagger kom i mediernes søgelys, hvorefter det kom frem at han havde skjult informationer, ved hjælp af et SEO-firma.

Reputation Management går i korte træk ud på, at kontrollere omdømmestrømmen for et firma eller en privatperson. Der er en række faser i reputation management,
• Forebyggende reputation management - Her oprettes der blandt andet indhold, så man på forhånd har kontrollen over søgeord der er vigtige for kunden (firmanavn, brands, ledende medarbejdere m.m.)
• Overvågning - Her holder man øje med hvad folk skriver om ens virksomhed. Skulle der opstå dårlig omtale, kan man dermed handle med det samme. Flere gange er det også muligt indgå en dialog - f.eks. via kommentarfunktionen som efterhånden findes på mange hjemmesider.
• Reaktion på problemerne - enten gennem debat, “fjernelse” af indlæg eller andre metoder.
Hvis du selv opdager et omdømmeproblem, har du meget firkantet 4 muligheder:
Manglende anerkendelse af problemet > Ingen reaktion
Anerkendelse af problemet > Ingen reaktion
Anerkendelse af problemet > Gør-det-selv løsning
Anerkendelse af problemet > Professionel hjælp
Emil Blücher fra Blücher Media vil til enhver tid anbefale dig at kontakte en proffesionel hvis du opdager omdømmeproblemer. Det vil næsten altid være den billigste løsning i sidste ende!  Reputation management er nemlig et af de sværeste områder inden for SEO.
Held og lykke!

Tags:, , , , ,

Email denne artikel Email denne artikel Print denne artikel Print denne artikel