Synlighed & uddannelse

At komme på arbejdsmarkedet er i dag blevet et udtryk for overskud, som det før var udtryk for ren af skær nødvendighed. Konkurrencen om de gode jobs er skærpet i takt med at den danske befolkning uddannes bedre og bredere hele tiden. Desuden fanges mange af dem, som måske ikke altid har været fortrukne på arbejdsmarkedet, til jobs i både den offentlige og den private sektor. Uddannelser som STU-uddannelsen og andre fokus på de fagligt dårlige, sætter mere og mere pres på hele det samlede arbejdsmarked i Danmark.

Og her kommer fokus på synligheden af dine kvalifikationer for alvor i spil. I takt med at du får en uddannelse, i hvilken grad den end er, vil du opleve større og større krav om at du som arbejdstager skal kunne markere dine kvalifikationer i forhold til dine konkurrenter.

Vi fokuserer på at skærpe vores medarbejderes talent ved at videreudvikle dem. Hvis de fra start af skal kunne levere, hvordan skal de så kunne blive bedre? Vi er bange for at man presser danske virksomheder og institutioner til at fratage dem muligheden for at selvuddanne sine medarbejdere og udvikle deres evner i en grad som man som virksomhed har brug for.  Et eksempel fra vores verden, kunne være hvis vi havde ansat en mand til at levere tekstforfatning - han føler sig presset til at levere en tekst der er overniveau god, fordi han er bange for at miste jobbet pga. af konkurrencen. Her er det, vi mener at en nyansat medarbejder skal skrive og skrive indtil han har udviklet sin egen stil og sit eget produkt. Så tror vi på at han er fremtidens mand. Det er det vi kalder “medarbejderinvestering”. I skulle prøve det!

Vores holdning er: “en uddannelse behøves ikke altid være udtryk for at en medarbejder er pengene værd”

Med venlig Hilsen,

 

3M