Træning med sjippetov er effektiv og billig måde at komme i form på. Faktisk kan du forbrænde over 1000 kalorier i timen med et sjippetov. Sammenligninger du det med klassisk løbetræning, hvor man kun forbrænder omkring 500 kalorier i timer, så vil sjipning være meget mere fordelagtigt - specielt for dig med en kompakt og stresset hverdag. Udover, at sjipning er effektivt, så er det samtidig underholdende, udfordrende og praktisk.

Fordele ved sjipning

Sjipning er en god træningsform, da man relativt hurtigt kan få pulsen op og har en høj kalorieforbrænding. Det er dog ikke ligeså tilgængeligt som almindelig løbetræning, da det kræver en god teknik med fødder og arme. Den kommer dog forholdsvist hurtigt - og med sjipning kan man bryde de kedelige rutiner med finurligheder og sjove trick imens du motionerer.
Anvendelse af sjipning

Sjipning bliver ofte anvendt i forbindelse med kampsporter herunder boksning, hvor det typisk bliver praktiseret i forbindelse med opvarmning og inden kampe for at varme arme og fødder op.

Sådan kommer du godt igang

Der findes forskellige tilgange til at lære at sjippe korrekt. Vi anbefaler, at du starter ud med at sjippe i 15 sekunder, hvor du forsøger at holde en fast rytme. Du vil formentlig snuble i tovet i starten, men efterhånden vil du nærme dig de 15 sekunder uden at fejle. Begynd dernæst at udvide dit interval til 30 sekunder, 1 minut, 2 minutter og så videre.

Sjipning er ligesom at lære at køre på cykel. Så snart du har lært det, så glemmer du det ikke igen.
Held og lykke med at sjippe!

Tags:,