Flere og flere virksomheder forsøger sig med markedsføring via de sociale medier. facebook annoncering er den seneste tid blevet et medie, hvor man alt afhængig af branche, kan få stor succes.

Det fantastiske ved facebook annoncering er, at du kan målrette budskaberne således du rammer netop den type mennesker der er tiltænkt. Her snakker vi, alder, køn, ægteskabelig status, interesser og meget mere.. Hovedsagen er dog, at annonceringen sker korrekt i forhold til brugen af tekster, billeder og kompositionering.

For kort tid siden lavede vi igen en undersøgelse af de kampagner der sættes i gang på Facebook. Desværre er over 80% af dem fyldt med stavefejl, mangler eller ringe billeder som ikke frister målgruppen nok til at følge det flow virksomhederene ønsker. Det er derfor vigtigt, at når man annoncerer igennem et socialt medie, at man signalerer budskabet med høj troværdighed der kan “trigge” publikum til også at få deres venner med på vognen.

I nærmeste fremtid, vil artiklen blive opdateret med mere information og erfaringer vedr. annoncering på nettet.

Flere artikler af CS

Tags: