Hvem skal være mødebooker? Skal man vælge outsourcing? Hvad snakker vi om - Læs mere her!

Står man som virksomheder  og skal bruge en mødebooker er der tre muligheder: Sælgeren booker selv, en ansat mødebooker for sælgeren eller en underleverandør mødebooker på vegne af virksomheden (outsourcing).

Mange virksomheder begår en masse begynderfejl når de skal vælge et bureau der praler af at kunne levere markedets bedste møder, kært barn har mange navne!,

Man må forstå at kvaliteten af de møder man kan få hos en ekstern partner kan variere meget og resultatet derefter, sørg derfor altid at finde en partner der er på øjenhøjde med jer og forstår jeres produkter og visioner.

Jeg har valgt at skrive denne artikel for at redegøre for en masse fordomme folk har overfor Telemarketing bureauer. I 2009 valgte jeg, at tage springet fra lille Danmark og bevæge mig ud i den store verden og prøve kræfter med noget jeg aldrig før havde beskæftiget mig med: Telemarketing.

Jeg har nu siddet med det vi i branchen kalder mødebooking i godt og vel 2 år og det er forbløffende hvor stort et redskab det er for danske virksomheder, vi ser mere og mere at danske virksomheder outsourcer for istedet at koncentrere sig om at være på landevejen og besøge potentielle kunder.

At ringe og snakke med mennesker hele dagen kan være trættende, det er ikke alle der har psyken til at være tålmodighed og acceptere en msse negativ feedback når man egentlig ikke ringer for at sælge dem noget men derimod at afdække et behov.

Mødebooking handler ikke om at sælge et produkt, mange mennesker begår den fejl at de ubevidst prøver at “oversælge2 deres budskaber over telefonen og det sælger altså ikke i dagens Danmark!

Folk bliver i den grad kimet ned og markedet virker mættet, jeg havde den tro at man skal lytte til folk og det de har at sige men det passer bestemt ikke.

Skal man ikke byde en sælger velkommen som udgangspunkt?

De fleste vil sikkert vælge et kategorisk ja, men sådan forholder virkeligheden sig ikke. Jeg siger ikke man skal sige ja til alt man får tilbudt men vær dog lydhør i 30 sekunder og hør hvad telefonsælgeren har at sige.

 

Med Venlig Hilsen

på vegne af alle Danmarks “elskede” telefonsælgere :-)

Mark
3M Telemarketing :)