SEO, Adwords eller begge dele?

En del af Internet tjenester | Skrevet af Peter Hansen

Skal du til at gå i luften med en ny hjemmeside vil du vel gerne have at siden får nogle besøgnede meget hurtigt. Og det skal være de “rigtige” besøgende som netop stå og mangle dine produkter, og er villige til at handle.

Men hvordan forbereder du dit arbejde, så du kan begynder at får nogle besøgende fra dag ét af?

Hvis ikke du har pratisk erfaring med dette fra andre projekter, så vi jeg bestemt anbefale dig at du gør dette i sammen med dit webbureau. Et webbureau i dag bør kunne hjælpe dig med denne planlægning og udførelse, således at du har “kunder i butikken” fra den dag du går live med din nye hjemmeside.

Der er flere ting som kan gøres. Man kan arbejde med SEO og med SEM. Jeg vil anbefale at du bruger både SEO og SEM.

SEO er søgemaskineoptimering som består af 3 hovedpunkter. Teknik på hjemmesiden, tekster på hjemmesiden, og links til hjemmesiden.

SEM er søgemaskine marketing - mest kendt som Google Adwords marketing. Det er de betalete reklamer du kan se ude i højre side når du ser et søgeresultat på Google.

Det er svært at få SEO til at virke fra første dag, men du kan gøre nogle forberedelser. Du kan går i luften med en forside på dit domæne nogle måneder før, og på denne side have en tekst med nogle vigtige nøgle ord. Og så begynde at bygge links op til denne side.

Med SEM kan du nogle timer før den nye hjemmeside går live, oprette Google Adwords kampagner med søgeord du gerne vil have din side bliver fundet under.

Husk at bruge en fagmand til at hjælpe dig.

Held og lykke med projektet!

Flere artikler af Peter Hansen

Tags:, ,